Idag..

..har jag varit "mattant! Riktigt roligt :) Ungarna blev riktigt förvånad av att se mig i diskrummet då jag har varit på fritids hela sommaren. Ett barn nästan skrek ut över hela matsalen: Men Marie är du mattant? Jag visste inte att du var det?! Haha ibland kan faktiskt barn vara riktigt söta!

Helgen spenderades som sagt va nere i Sälen/Kläppen! Vi började våran bilresa vid åttatiden på fredag morgon, stannade i Östersund för att plocka upp Fofie + shoppa lite på coop. Sedan gasa vi på ner till Sveg där det blev stopp på både Dollar och Sibylla! Efter det gasa vi vidare till Sälen där vi först stannade och hälsade på en gammal jobbarkompis till mig som fått en liten bebis. Så det blev att syta lite innan vi åkte upp till Lindvallen för att dumpa av Fofie och sedan dra vidare till Kläppen :) Där tilldelades vi en stuga som vi delade med 3 andra brudar. Käka lite middag och sedan blev det soffan för att sedan krypa ner i sängen och slå igen våra blå!

Vaknade sjukt tidigt på lördag morgon så det blev soffan och teve innan vi skulle mötas upp och börja dagen som innehöll en massa aktiviteter (däribland en tipsrunda ner för slalombacken). Efter halva dagen blev det lunch och sedan mera aktiviteter. Solen sken och alla var på riktigt bra humör! Vid halv sex fick vi bege oss tillbaka till våra stugor för att duscha och göra oss snygga inför kvällen. 19.00 var det mingel och "fördrink" och efter det en ubergod middag! Sedan satt vi och surra och surra och vips så var klockan dags att hoppa på HC-bussen som skulle ta oss upp till Högfjället och HC! Efter ett stopp vid bankomaten i Sälen by och 4 varv i rondellen var det dags att återuppleva gamla minnen på HC! Mycket skaka rumpa och surr med gamla bekanta. Klockan 02.00 var det dags att stiga på HC-bussen igen och som vanligt så somnar man väldigt gott på den bussen! Så någon efterfest var det inte att tänka på :P Ett glas cola och popcorn sedan var det sängen som lockade.

Klockan 09.00 slog jag och Turner upp våra blå, resten av högen sov som några stockar! Vi började plocka ihop och städa undan och allt eftersom så vaknade resten av gänget. Strax efter efter elva hoppade vi in i bilen för att börja rulla hemåt. Först upp för fjället och hämta Fofie och sedan en pizza inne i Sälen by. Vägen hem var väldans lååång..

Helgen kan sammanfattas med två ord: sjukt kul!


Jo just ja, vi fick ju gå en tipspromenad ner för backen i lördags och jag kan ju lova att det känns i benen (speciellt i rumpan och vaderna)!!


/Äm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0