Lördagen som inte blev som planerat.

Plan 1.
Tar ledigt från jobbet just denna lördag för att överraska och fira mor och fars rubinbröllop. Det skiter sig när det visar sig att mamma jobbar och pappa är i Göteborg.

Plan 2.
Vara hemma och ledig och slappa framför tvn.

Plan 3.
Bror ringer och bjuder med mig till Malmön. Roligt att hitta på något och få umgås med familjen Kornsjö. Bror ringer och väcker mig 12.15 idag (hutlöst tidigt med tanke på att jag jobbat natten). Jag slänger mig i duschen, packar väskan och käkar. 45 min senare ringer han igen och säger att det är så dåligt väder, alldeles svart ut mot havet så vi stannar hemma.

Plan 4.
Vara ledig, slappa och käka middag i Kornsjö.

Plan 5.
Efter att plan 3 skitit sig lägger jag mig en stund till för att sova. Telefonen ringer och ringer och det går tamefan inte att få en blund men jag tänker, vill nån mig något ringer dom på mobilen så jag går inte ner för att höra vem som ringer. Då ringer självklart mobilen. Det är från Bjästagården, en nattpersonal är sjuk och jag får lov att jobba. Plan 4 skiter sig också och nu sitter jag här på jobbet.

Ingenting blev som det skulle med den här dagen. MEN jag tjänar pengar istället för att göra av med dom.

/Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0