"Meen vilket väder!"

En fras vi har upprepat ett antal gånger inatt. Samma fras utbytte vi med all dagpersonal vi mötte imorse. Eftersom regnet verkligen öser ner ute så skippar man alltså "God morgon" och "Hej" för att istället prata om vädret. För regn har vi aldrig vart med om förut eller? Vad är det med svenskar och det eviga samtalsämnet vädret? Är det för att vi älskar vädret? Jag är då snabb på att haka på dessa samtal. Men det är just för att jag älskar vårat väder. Regn, underbart när man får sitta inne under en stor filt med en kopp te, eller även ute med regnkläder på. Sol och värme, love it! Snö, snöstorm, ja..vem älskar inte snö? Kyla, JA! Så länge man slipper vara ute och frysa. Fascinerande är det iallafall att vi aldrig kan sluta prata om vädret, eller att vi kanske inte har något annat att samtala om.  

Fick ett paket på posten igår. Mitt fadderbarn hade gjort mig ett fint pärlarmband (igen). Det dåliga samvetet stack till och jag skickade ett brev till henne, det första nånsin. Alltså på 8 år kanske? Här sitter jag i Sverige och har det jävligt bra i jämförelse vad gäller pengar, mat, skolgång osv. Så sitter hon i en liten bergsby i Ecuador och gör smycken till mig, broderar tavlor och skriver brev. Jag skäms. Från och med efter jag vaknat ska jag bli en bättre människa.

Är lite hurvigt på Fagerlandsvägen så jag har krupit ner i t-shirt som luktar Thailand. Det luktar så gott.

Nu somnar jag.
/Soffan

Kommentarer
Postat av: Äm

Men skäms på dig! Kanske ska du boka om din resa och åka ner till ditt fadderbarn istället? :)

2008-08-28 @ 16:39:32
Postat av: Fi

Egentligen så :P Får bli nästa gång.

2008-08-28 @ 18:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0