Efterjobbetblogg.

Ja då sitter jag här igen efter jobbet och bloggar. Huvudet är inte sig likt, det är blankt. Nu är jag helt säker på att det hände någonting häromdagen när jag stöp i backen. På jobbet var jag mer förvirrad än allihopa tillsammans på demensboendet. Jag envisades hela natten med att en viss tant bodde på ett rum där en annan tant bodde. Det vart ju inte lättare för dom här stackars tanterna heller eftersom dom blev omdöpta i 85-års ålder.

Jag..eller vi..har ju klurat länge på vad vi egentligen är riktigt duktiga på. Jag har fortfarande inte kommit på en enda sak. Däremot kommer jag på massor av saker jag är grymt dålig på. En grej är till exempel att sluta snusa. En dag utan snus var inge roligt. Så jag kom på den briljanta idén att köpa nikotinfritt. Det smakade skit och jag vill inte ha mer av det. Men efter att jag suttit ett tag och stirrat elakt på dosan tänke jag att jag ska ge den en chans. Men nej, det går inte. Då kom nästa idé, bortförklaring eller taktik (kalla det vad ni vill). Det kan ju aldrig vara hälsosamt att sluta så där tvärt. Nej jag köper mini. Jag köpte alltså en dosa mini för att uthärda natten och liksom trappa ner.  Vad gör jag då?! Jo då tar jag två åt gången! Jag är inte klok. Plan B är nu att jag ska börja röka istället för då har jag ju åtminstone lyckats sluta snusa......

Idag bokar vi alltså resan! Jag är så uppspelt så jag tror inte jag kommer kunna sova! Jo då nu lurar jag mig själv, jag kommer somna gott!
Sitter iaf å snackar med Vanessa, ja å det gör ju inte att man längtar mindre!

Sov gott med er.

Kram/Kommunalarbetarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0