Igår..

..hade jag för en gång skull svårt att sova, så jag låg och flippa mellan olika kanaler och hamnade på ettan där det var uppdrag granskning som handlade om Stieg Larsson - Striden om millenniummiljonerna. Och jag måste erkänna att jag blev helt fast! Uppdrag granskning är nog ett av mina favoritprogram då det gäller dokumänterer och andra samhällsprogram.

Iaf så handlade det om Stieg Larssons anhöriga som slåss om hans miljoner och rätten til den outgivna boken. Jag satt (eller låg) bara och skakade på huvudet! Så sorgligt att pappan och brodern inte kommer sams med Stieg Larssons sambo och tvärtom. Nu sitter dom och bråkar om pengar och en outgiven bok och verkar helt ha glömt av hur Stieg Larsson var som person. Det fick mig att tänka till lite och en sak är säker och det är att jag aldrig ska bli girig och dessutom ska ett testamente finnas så att det aldrig behöver bli sådana här konflikter. Inte för att jag har några miljoner, men iaf! ;)


/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0