Vita månaden nedlagd.

Vaknade klockan 15.30 idag med avsikt att kliva upp kl 12. Nu är det kväll och jag har hunnit med mycket på dessa få timmar. Tog mig en enormt påfrestande cykeltur till Kornsjö, detta tyder alltså på hur fantastiskt otränad jag är. På denna lilla tripp lyckades jag snirkla min tunika runt sadeln och så gott som spräcka den och tappa en knapp på kuppen. Detta märkte jag inte förrän jag kom till Kornsjö.
Där bjöds det även ikväll på grillat. Ikväll kyckling och qinoua, fantastiskt gott! Till efterätt blev det en tur på mini-fyrhjulingen. Jag och Hugo på samma lilla fordon och som jag skrattade! Upp och ner på lägdan. Hugo fick köra lite och då blev det gas i botten eller ingen gas alls, då skrattade jag bara ännu mer.

Sen fick jag äran att skjutsa hem far i svägerskans Fiat 850, jag kände mig coolast i världen. Jag låtsades att det var min pärla! När jag sen står vid stoppplikten ser jag en liten vit knapp ligga på backen, min knapp! Så jag hoppade ut och sen kunde jag alltså sy tillbaka den! :)
Sen tillbaka till Kornsjö för att se Shrek 3, jag skrattade som vanligt mest av alla. Detta för att jag har godast humor av alla, så det så.

Som tilltugg blev det ett glas rött. Där sprack alltså min vita månad. Men för att snirkla mig ur detta och ha något att skylla på så var det i rent medicinskt syfte jag gick med på att ta ett glas. Till exempel så innehåller rött vin resveratrol som minskar risken för fettlever (iofs icke alkoholrelaterad fettlever, men ändå!) Det sägs ha en skyddande effekt mot hjärtinfarkt. Inte nog med det! Italienska forskare menar att det ökar lusten Det har ju inte jag då någon nytta av men...ja..

Jag sitter iaf hemma nu eftersom familjen Valan somnade nånstans i mitten av filmen. Trevligt sällskap. Snällt var ändå att dom ringde nu och undrade vars jag var...

Vad jag nu ska skulle skylla mitt andra glas vin på vet jag inte...kanske den härliga känslan som börjar sprida sig runt om i kroppen.

Hej hej.

/Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0