Fallen.

Ligger här i min soffa som en död sill, fallen hjälte, utblåst ljus, platt som en pannkaka..
Jag har under septembers hittills 28 dagar, varit ledig totalt 3, jobbat 10-16 timmar varje dag,
Vi har under en längre tid förberett för och nu äntligen haft invigning för VÄRLDENS STÖRSTA IS-butik. Det är rätt häftigt.
Det har varit sjukt. Helt sjukt. Massor med folk, massor med bök och massor av allt. Tyvärr har mycket energi gått åt till att vara irriterad. Vet inte vad som hänt med dagens kunder. Hej å hå. Det är så tråkigt när man inser att majoriteten av kunderna är sura, bittra, snåla och anser att jag får betalt för att städa upp det dom slänger på golvet. Det får mig att undra, har det alltid varit såhär?

Jag hoppas verkligen att det är jag som är övertrött och jättekänslig just nu, för hur ska jag orka med mitt jobb om folk verkligen beter sig så här HELA dagarna. Jag har ju tyckt att det har varit roligt att gå till jobbet, men kunderna betedde sig så här även i somras. Det har iofs slagit mig att det kanske är jag som är för väluppfostrad, har för mycket respekt för människor som sköter sitt jobb och inte gärna vill försvåra eller dryga ut deras arbete.

När du befinner dig i en butik, tex en klädaffär, slänger du då kläder på golvet bara för att? Om du tar ett plagg i händerna, hänger du då tillbaka det helt fel i ren jävulskap eller lathet? Om du råkar riva ner ett plagg på golvet, låtsas du inte om det och låter det ligga kvar? (Vem vet, det kanske blir smutsigt och någon kan få köpa det rabatterat!)

Om du är i en matvarubutik och du har tagit en vara och lagt i din korg men sedan ser samma vara av annat fabrikat och till bättre pris, går du tillbaka med varan därifrån du tog den?

Jag erkänner! Det händer någon gång ibland, tex då jag har en tid att passa eller dyl, inte hinner gå tillbaka med en vara, eller då jag helt enkelt glömmer bort var jag tog varan ifrån och därför placerar den fel. MEN! Till 97% försöker jag återställa varan därifrån jag tog den, jag försöker också då det gäller plagg, hänga i möjligaste mån, så som det hängde/låg vikt innan jag tog det. Om jag är osäker och ser personal i närheten så frågar jag oftast var den hängde eller om dom kanske skulle kunna ta den. Men jag är aldrig medvetet jävlig.

Medvetet jävliga. Det är så jag upplever att många har varit den sista tiden, men som sagt, det kanske är jag som är övertrött och känslig. Men jag ber er tänka till en gång extra nästa gång du besöker en butik. Personalen är till för att hjälpa mig, inte för att städa upp efter mig. Har jag verkligen inte tid att ta tillbaka varan på rätt ställe? Och är det så svårt att istället för att säga "Hörru!" använda sig av "Ursäkta mig".

Nåja. Nu ska jag borsta tänderna och gå och lägga mig. Jag är trött, grinig och inte alls på humör att jobba två dagar till innan det blir en ledig dag. (Och nej, jag är inte alls avundsjuk på de tre semestrande gringosarna..!)


Kramar!
/a

Kommentarer
Postat av: MissMary

vannen! jag saknar dig! eller det gor vi ju allihopa! och vet du en sak, du ar bast! kram pa dig!

2008-09-30 @ 12:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0