Rapport från Sofie

Fredag: En dag som börjar med en hel del stress. Är för trött att stressa men när dom ringer från Knut Selins är det bara att ringa svägerskan som ändå ska in till stan, kasta ner grejorna i ryggsäcken (alltså mitt liv för 3 mån) och svettig och stressad (läs arg)  men framförallt glad att kameran kommit. Vi åker in i hiskeli fart och hämtar min för fjärde gången trasiga kameran. Batterilucka trasig, batteri borta, linskydd ihopklibbad av punch och suddiga bilder. Och vad händer? JAG FÅR DEN GRATIS! Antagligen för att dom tappat bort den på service. Sjysst med ny kamera så kommer jag på att jag har minneskortet hemma. Bara för svägerskan att köra 2 mil söder igen. Letar som själva fan hemma men hittar det inte, då kikar hon i kameran å där sitter det. Verkar som dom hittade åt den iaf.
Efter stress, kramande och tårar sätter jag mig på bussen mot Sundsvall och Emil.
Har en trevlig kväll hos Emil, ser film men köper inget gott för vi ska ju ändå på bio på lördag....öööh.

Lördag: Emil och Sofie trötta. Släpar iväg oss på affärn för att handla mat. Å himmel så gott vi gjorde! Lax, pressad potatis, sallad och vitlöksbröd. En orgasm i smakupplevelse.
Sedan åtminstone en vecka tillbaka hade vi bestämt att vi skulle på bio. Men inte hade vi bråttom. Bestämmer oss för att ta senast möjliga buss ner på stan (under viss protest från min sida). Den går kl 20.41 och bion börjar 21.15. Väl ute på busshållplatsen visar det sig att DET ÄR LÖRDAG?! Bussen går fyra minuter i nio, fuck. Jajja, vi får springa så vi får andnöd. Väl där delar vi upp oss. Emil köper biljetter å jag dricka och popcorn. Klockan är efter bion har börjat. Emil ringer mig, jag får komma å lösa ut mig. Tillbaks till popcornkön. STRESS! Vi får platser längst fram, men lite nackspärr skadar ingen. Skrattar oss genom hela filmen som var så sjuuukt rolig. Get smart med Steve Carrell (min stora idol). Dricker cola utan smakessens och äter popcorn utan salt. Tänker ta bussen hem men vi missar ju den med 2 min och vägrar stå och frysa i en timme till nästa buss så vi tar en uppfriskande promenad på 50 min mitt i natten.
Kokar kaffe och ser mer film.

Söndag: Säger hej då till Emil och hoppar på Y-buss. Hon framför sitter å dricker och hon bredvid sitter och sms:ar på DNs kontaktannonser. Alltid spännande att åka buss. Lyckas ta rätt tunnelbana och hamnar hos Linda i Kista. Vi äter gott, hyr film och surrar. Mys att va här!

Idag: Uppe med den tidiga tuppen och far på en sunkig källare i en Thailändsk Ambassad för att söka visum. Gick nästan felfritt, hade bara glömt att ta ut kontanter att ha med men det gick ju att ordna. Hoppas nu bara att det går vägen och att jag får mitt visum. Traskade på stan, såg en kändis, lunchade och myste på. Kanske är hit man ska flytta? Hem till Linda och såg en skräckis som hackade men fick med oss nån slags handling åtminstone. Sprang som nå tokar till bussen som vi missade för att sen hinna med en annan. Vid bussbyte skriker Linda "nu kutar du som aldrig förr mot den blåå bussen!!" Det gjorde jag och vi hann. Har varit på hennes jobb ikväll. Sen kom vi hem och satt och skrattade åt en massa tokiga youtube-klipp.

Imorgon: Sovmorgon, promenad, SPA-dag och eventuellt vin i skumbadet.

Godnatt kära vänner!

/Sofie i storstan

Kommentarer
Postat av: Malinwi

Men Soffipropp, jag är ju oxå i sthlm ju!

2008-09-16 @ 18:05:38
Postat av: Fi

wtf! jag skickar ett sms! ;)

2008-09-16 @ 20:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0