Regression.

Lördagmorgon och jag gjorde som Tina och slog upp mina gröna 07.29. Hostandes, kraxandes och däbb i näban.


Jag har upptäckt en sak om mig själv!  Jag är på väg tillbaka till barndomen.
Dessa veckor då jag har varit mindre frisk har jag kommit på mig själv att göra saker som var typiskt för mig när jag var liten - vid frukostbordet.

  • Dricka te med tonvis med honung i. Jag dricker inte ofta te på morgonen, händer kanske 10-15 gånger på ett år numera. Nu när jag varit sjuk - varje dag!
  • Äta hårdbröd med smör, messmör och ost på. Och dessutom doppa mackan i teet. (Den blir så härligt seg då! Och mesen smakar ljuuvligt!) Och när brödet är för brett för koppen så måste man gnaga runt det så det blir smalare. :)
  • Dricka (fullkorns)välling och doppa tidigare nämna hårdbrödmacka i koppen. Mese och välling smakar bra ihop!
  • Äta skorpor med smör, mese och ost på. (Smöret är jätteviktigt i dessa lägen!)

Det är ju rätt kul att inse att jag gör saker som jag inte har gjort (åtminstone inte mer än sällsynt ofta) på kanske de senaste 10-15 åren iaf.




Snart dags för jobb nu.

/a

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, de minns vi. Jag tror jag och helena också åt sådär. Men vi skippade mesen. Tror ingen av oss var så förtjusta i den ;p

2008-09-14 @ 20:36:16
URL: http://pyzens.blogg.se/
Postat av: annso

Nä, men vi åt då massor av mormors makaronvälling!

2008-09-14 @ 21:20:20
URL: http://tillvidare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0