Vad gör man?

Låt oss rent hypotetiskt säga att man har någon omrking sig som man blir irriterad på. Kanske en arbetskamrat eller egentligen vem som helst, fast inte nån nära vän eller familjemedlem. En som man har en ganska ytlig relation till, till exempel sån som man har på jobbet. Man (tex jag)  blir irriterad över något dumt personen gör. Tiger. Det händer igen. Man kniper. Upprepas. Inte ett ljud. När ska man egentligen säga till att man tycker att det blir fel? Inte första gången, då kan man lätt framstå som en gnällkärring. Men när?! Svårt. Jag (man) är rädd att en bomb kommer släppas snart å då blir det ju helt åt fanders. Men det här är ju bara rent hypotetiskt alltså. 

Man eller jag ska ju inte somna tjurig så nu ska tankarna gå till soliga stränder, gosiga brorsbarn, snötäckta fjäll, nykokt kaffe, frostiga höstmornar, skratt med vänner, choklad som smälter i munnen,  mjuk säng.....Zzzzz


/Sofisen


Kommentarer
Postat av: t

ja tror det är nästa gång du blir irriterad eller aldrig..för kommer bomben då äre juh som kört! :)

2008-09-06 @ 08:29:52
Postat av: annso

Har du kanske sett den nya chokladen från Mmmmarabou. Amigo. :P

Då kanske du kan hålla på bomben ett tag till! ;)

Annars är det ju alltid bra att vara ärlig.

2008-09-06 @ 09:18:34
URL: http://tillvidare.blogg.se/
Postat av: fi

nee den har jag missat! Mm fast nu kanske inte det här handlar om mig men bra tips! ;)

2008-09-06 @ 16:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0