Long time no see..

Oj, nu var det längesen jag gav mig till känna här i bloggen så det är väl på tiden nu.

För att sammanfatta det hela så har jag ju varit hemma på Dorrodagarna, jag har varit på Åsele marknaden och sen har jag haft semester! Semestern spenderades nästan två veckor i Sthlm och en helg i Karlstad. Jag fick både bra och dåligt väder, jag träffade och lekte med mina (brors)barn, jag tittade på en Lady GaGa-spelning (över förväntan), jag hade en helkväll på Grönan och alla värsting karuseller, jag åkte båt på Vänern, solade på klippor och träffade både släkt och vänner! Jag hade det med andra ord väldigt bra!

Efter semestern har jag hunnit med en inköpsmässa också, ser rätt bra ut inför den kommande våren! Man ser dessvärre sina pengar springa iväg innan man ens har jobbat och fått dom in på kontot.. Illa illa!

Nog om detta! Jag har något jag måste få berätta!!

Igår, när jag var ledig, hände det något otroligt. Något äckligt. Något helt sjukt. Något som jag inte riktigt kan förstå.

Vi har ju som vana på min arbetsplats att gå och tömma provhytter dagarna i ända, märkligt att folk är så duktiga på att plocka på sig typ 10 plagg men betydligt sämre på att gå tillbaka med dem. Detta för att göra det trevligare för kunden (och oss själva såklart), minska stöldrisken men också för att kunna sälja till en annan kund.

Igår var en sån dag på jobbet när ingenting går som det ska, dom var för lite folk som jobbade, några sjuka, några lediga och inga ersättare, och detta medför ju att dessa provhytter blir överfulla fler än en gång om dagen. När då dagen börjar lida mot sitt slut och en av mina kära kollegor är på väg att tömma en av dessa överfulla provhytter kommer det en kund och ber om hennes hjälp, så hon lämnar omedvetet denna provhytt till sitt öde.

Ungefär en halvtimme senare är hon på väg igen och denna gången blir hon inte störd, hon roffar åt sig alla plaggen och lägger dom i famen, precis som vi brukar göra, och går mot sin arbetsbänk, men då stoppas hon återigen av en kund som denna gången frågar efter vägen till en viss produkt, då tar hon ett stadigare tag om plaggen och lägger dom mot sin tröja för att kunna hålla dessa med ena handen och peka med den andra. När hon sedan kommer till sin arbetsbänk för att börja sortera och hänga rätt dessa plagg på sina galgar så börjar hon märka något lustigt...

Några av dessa plagg är fulla med något slemmigt, något som rinner, klibbar och har något av en gulaktig ton i färgen. En riktigt sjujädra spottloska är det som först går genom tankarna på henne varpå hon kontaktar kollegorna. Dom kollar i provhytten och mycket riktigt, har har något roat sig med att stå och spotta på väggen, på kläderna och därav gör dom osäljbara. Ingen vågar egentligen tänka någon annan tanke än att det är spott! Behöver jag tala om att hon skrubbar sina händer rena, slänger sin egen tröja i blöt och när hon sen kommer hem tar en ordentlig dusch.

När vi träffades imorse allihopa så skulle vi då få ta del av denna groteska klädeshög för att skåda vad någon idiot till kund roat sig med. När vi sedan står och beskådar dessa äckliga kläder så säger vi i kör "Det där är INTE en spottloska!". Kan ni gissa vad det var? Nersprutat på ett 5-10-tal klädesplagg? JAPP! Helt riktigt. MEN VEM FAN I HELVETE går igång på en hög med kläder i en provhytt och ONANERAR?!

Det var vad dom tänkte igår också men ingen ville tro, så självklart var det spott. Men det krävs en hel del spott för att få det så rinnigt men samtidigt har man ju svårt att tro att det skulle stått någon där inne och obehindrat kunna onanera, spruta ner kläderna med sperma och sen gått därifrån. Men om alla säljare är upptagna och personen i fråga inte ger ifrån sig några direkt störande ljud så är det väl inte heller någon kund som reagerar på det. Det skulle väl iofs kunna vara så att det var ett par som hade sex där inne och avslutade snyggt på väggen. Nåja, det går att spekulera till dödagar, jag är bara glad att det inte var jag som hittade den högen med kläder. Av hennes berättelse att döma så var det inte en trevlig upplevelse!

En sak till! Vi fick slänga ett annat plagg i sommar också, där var det en kvinna som provat ett par korta badshorts, tänk er typ hipsters fast shorts, och tagit av sig sina underkläder och detta resulterade i att det blev märken i shortsen, typ flytningar och diverse annat som lämnar spår. Hur fräscht är det då? Fan vad folk är äckliga.


Jag återkommer en annan dag med en annan historia som en bekant berättade för mig vilken han i sin tur hade hört på radion. Ojoj. Ibland har man det rätt bra ändå. :)


Nej! Nu ska jag ta ett glas rött, se en film och hoppa i säng, det är min arbetshelg och jag hoppas innerligt att jag slipper otrevliga överraskningar. Imorn blir det förmodligen en impulsfest med arbetskollegorna, vi har ju inte setts på hela sommaren!


/tjorven

Kommentarer
Postat av: Äm

Hahahahahahahaa hahahahaaa hahahaaa! Shit va äckligt!! Usch och fyyy...! Men jag kan ändå inte sluta skratta!!

2009-08-29 @ 09:05:54
URL: http://tillvidare.blogg.se/
Postat av: annso

Ja jag vet! Jag skrattade så jag grät men blev förbannad lika fort.. Det är så äckligt!



Vi har börjat berätta dagarna på jobbet som "en ding ding värld".. :)

2009-08-29 @ 09:29:57
URL: http://tillvidare.blogg.se/
Postat av: fi

åååh jag har førsøkt kommenterat i en evighet! men iaf vet jag att dom hade "problem" med detta på ett stadium dær nån gick å runka i jack å trøjærmar...så nær næsta person provade klæderna.....

2009-08-29 @ 10:04:37
Postat av: annso

Jaaa, jag vet! Jag fick höra den historien idag när jag pratade med en av väktarna!

2009-08-29 @ 16:38:03
URL: http://tillvidare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0