Værsta dagen.

Det jag nu kommer berætta ær inget jag ær stolt øver. Hela historien børjar med att jag och Inger-Beate skulle laga middag tillsammans. Vi skulle laga riktig mammamat som blev fiskkak och potatis med brunsås och vitkåll. Fantastiskt gott! Vi åt tills vi låg å åla oss på golvet. Å sen åt vi efterrætt. Varma bær med vaniljkesam. Grymt gott!
Vi bestæmde att vi skulle på konsert med Inkognito inc på Blæst. Vi bestæmde också att vi inte skulle på fylla men kanske ta ett glas vin eller två eftersom jag ændå hade en dunk stående. Så blev det och på Blæst køpte vi øl før 25 kr. Två glas vin och två øl och konsert. Vidare på Circus och køpte en øl och shot før att komma i stæmning. Dum idé. Jag børjar svettas och mår riktigt illa. Bestæmmer att det ær bæst att gå hem. Ær hemma kl 1, måste spy och ær riktigt dålig men tænker att jag kommer iallafall må bra imorrn. Det lilla jag druckit har jag gjort mig av med, alldeles ofrivilligt men ændå,  åsså i sæng tidigt.
Så vaknar jag "imorse" kl 12. Det ær riktigt illa. Allting snurrar, magen ær vældigt illamående och huvudet dunjkar som aldrig førr. VATT?!?
Jag må æta och dricka lite så blir det bra. Icket. Ingenting funkar. Mat, vatten, paracet och sova lite mer. Nær jag ska ivæg på jobbet kring 16-snåret ær jag lika kass. Kallsvettas och balanserar på grænsen till døden. Det ær inte riktigt klokt! Jag menar så sent på eftermiddan?? Jag skickar ett sms till I-B å frågar om hon drogade mig men hon hævdarr att honi inte gjorde det. Pff sæger jag.  Går lite tidigare till jobbet før att hinna posta paket till far och Lovisa som fyller år. Væl inne på postkontoret inser jag att jag inte har paketen med mig.

Jag har inte vart så bra servitør idag. Jag har velat le och vara glad och rask men min kropp har inte orkat. Inte førræn jag gick av kl 00.30 børjade jag återgå till normalt skick. Då gick jag på Brukbar och møtte I-B och Kattis och tog en øl och spanade på karlar. Gick dåligt men træffade iaf Ove som ær så glad att jag ska børja på Saftsuset med han så han kan inte prata om annat. Ikvæll blev iallfall en riktigt bra kvæll. Jag som inte trodde jag skulle øverleva denna dag.

Men nu ska jag sova gott tills jag ska tillbaka på jobbet imorrn, då kommer jag vara den stjærna till servitris jag egentligen ær mohahah.

Bild till er.

.

Låt till er, Markus Olles kompis .




Kram å puss.
Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0