Sorry!

Förlåt förlåt förlåååååt för att jag är så dålig på att blogga. Det är både tidsbrist och en viss antikänsla som ligger till grunden för detta.

Men (jaa, jag vet, man ska inte börja en mening med "men", men det skiter jag i! (och inte heller börja med "men" efter ",")) idag har det varit en skitdag och jag ville bara säga det. Bajsdag. Skitdag. Otacksammajävlahelvetesdag. Det är otacksamt att vara mig på jobbet. Eller nä, det är det inte! Det är otacksamma kunder. Har ni någon gång jobbat i butik kommer ni aldrig att bete er som kunder i regel gör. Det känns tyvärr som att de bra kunderna är färre än de mindre bra kunderna. Jag är anställd som säljare. Mina främsta uppgifter är att vägleda och sälja produkter men självklart ska jag ju också upprätthålla ordningen bland havet av produkter. MEN! Jag är INTE anställd som städare. Inte heller som barnvakt/elaka-tanten-som-säger-att-man-inte-får-leka-med-dyra-saker-i-butiken, jag ska inte behöva tala om för vuxna människor att det inte är någon bra idé att spela volleyboll i butiken. Det är inte meningen att jag ska torka ditt barns spya som du av någon anledning bara låter ligga kvar, torka upp din trasiga vinflaska (fast hon hjälpte faktiskt till!), behöva sätta handen i din äckliga snus som du konstigt nog kastat i PLASTÅTERVINNINGEN, gå och kasta din unges bajsblöja som du tycker ligger väldigt bra bredvid en hög med stickade tröjor. Det är inte heller mitt fel om ett plagg är nedsmutsat av diverse smink- och deorester, och om du mot förmodan skulle tycka att det är äckligt och ofräscht att köpa ett tidigare provat plagg så förstår jag inte hur du kan handla kläder överhuvudtaget. Hört talas om att tvätta?

Som sagt, jag är säljare, inget annat, tyvärr går det åt flera timmar varje dag till att göra annat. Hänga tillbaka saker på rätt plats som du bara slänger in någonstans för att du inte ids gå tillbaka med det, tömma provhytter som du lämnar överfulla med grejor för att du är lat, förklara för kunder att det faktiskt inte är mitt fel att du river ner saker på golvet och du låter det ligga kvar där så att både du och andra trampar på det, och nej, det blir inte bättre pris än sådär.

Jag antar att livet blir annorlunda när man väl jobbat inom detaljhandeln. Eller restaurangbranschen. Eller servicebranschen. Eller barnomsorgen/skolan.  Men vad vet jag, jag är blott bara en butikssäljare.



Annars är det bra. Hade en jättetrevlig lördagkväll, bortsett från den där obehagliga ångestattacken på väg hem. Maten var god, sällskapet var bra. Tack Tina! Fem av fem toasts.
Ska försöka ta itu med lite hjärnspöken imorron, damråttor och tvätthögar. Adjö.

/a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0