Upptagen kvinna.

Annso säger det var längesen jag uppdaterade så det är bäst jag gör det. Har hunnit hända mycket sen jag skrev sist alltså.
Jag har vart på semester norrut, jag har klippt av mig håret, Michael Jackson har avlidit, min dejt har flyttat till Bergen, Tobbe har flyttat hem, har shoppat lite nytt men framför allt har måsungen blivit så stor! Så stor så jag blir tårögd, dom växer så snabbt.

Men vi tar det i tur och ordning. For på en minisemester till Steinkjer till tante och onkel. Fantstiskt härligt! Fastän jag inte vart i stan länge saknar jag att kunna gå ut på gräsmattan men fortfarande vara hemma. Å vilket drömhus! Skogen bakom huset och utsikt över vattnet! Vi firade St.Hansaften på ett hembygdsområde. Då äter man römmegröt och äter spekemat. Alltså en gröt gjord på römme (som inte är gräddfil men nå liknande) som man äter med smält smör, kanel och socker. Till det fetkorv, typ salami. En riktigt kaloribomb alltså. Jättegott men så seg man blev. Jag och Charlotte satt och tittade igenom alla fotoalbum sen 1984, mycket skratt och gråt. Det är otroligt vad mycket som hänt i våra liv på dessa år. Blev också massa kubb och pinnespill.
Hade det iallafall alldeles underbart där och jag var inte värst sugen på att åka hem.

Hade lite hejdå fest för Tobbe i torsdags när jag kom hem. Var hos Viggo och satt på taket och myste och såg ut över hela Trondheim Lullade runt en gubbe med en stereo på högsta volym och han gjorde så att polisen kom, pinsamt. Var bara det att i samma veva fick vi nys om att Michael Jackson hade dött, eller låg han i koma, eller var han död?! Så polisen brydde vi oss inte mycket om. Vi försökte pressa dom på lite info om The King of pop men dom visste ingenting. Odugliga.

Thomas har flyttat tillbaka. Så inge mer blev det med det, var alltså inte meningen.

I söndags jobbade jag kväll. Blev sent som bara den eftersom den ansvariga inte är så förtjust i en kollega så hon skickade hem honom tidigt så hon å jag blev kvar med stängning och städning, tog sin tid. Efter vi blev klara gick jag på den Gode nabon och drack öl med Tobbe, Gunnel och Ingrid. Mycket skratt och skoj. Vidare för Irish Coffe. Sen efterfest på hotellet dom bodde på. Superfint! Blev kvar över natten efter mycket övertalning för jag "var ju bara tvungen att äta hotellfrukost" med dom på morron. Sagt och gjort.

Den här värmen håller på att ta kål på mig. Det måste ju vara minst 100 grader ute. Luften står still och det är tamefan olidligt att jobba på en uteservering i massa kläder vill jag lova er. Min kropp vill bada isvak men istället tar jag på mig jobb 11 dar i rad.

Nu lite bilder!

 

  

Så där ja, nu vet ni läget. Puss kram på er!

Sofie


Kommentarer
Postat av: Äm

Men så vacker du är i håret min sköna böna!!

2009-07-01 @ 15:50:43
Postat av: t

jäklar va mysigt du haft det....å jäklarn så snygg du blev i håret! Riktigt bra! :)

2009-07-01 @ 17:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0