Young and old..

Man skulle nästan kunnat tro att jag gått under jord. Jag varken syns eller hörs för tillfället! Jag har inte tätat mina nedre regioner med papper så som vissa andra, men när jag tänker efter så har jag inte tätat det överhuvudtaget på länge. Ibland är jag bitter över det, oftast inte. Det jag är mest bitter över är hur vissa kan vara så vårdslösa med andras känslor! Fast det är inget jag orkar lägga energi på idag!

Jag börjar bli smått orolig över att jag håller på att bli en gammal tjej. Jag ställer mig huxflux en lördagkväll, mitt i ett viktigt vm-kval, och bakar banankaka "för att jag har gamla bananer" istället för att slänga bananerna, jag byter gardiner (och SYR UPP DOM), matchar gardinerna med kuddar, dukar och nu även lampskärmar. Jag rensar mellan stenplattorna på uteplatsen, KÖPER en sekatör för att klippa i den vildvuxna häcken - som tydligen inte fastgihetsskötaren gör, sprejar ogräs med ogräsmedel. Jag noterar att tvättmedel och klorin snart är slut (och glömmer köpa det varje gång jag åker och handlar), jag köper hem toa- och hushållspapper långt innan sista rullen är tagen. Phu, jag behöver inte fortsätta va? Ni vet ju redan hur jag alltid tänker på mat och handlar gärna ofta och mycket.... :)

Och jag börjar tro att jag har fått ett sent beach 2009-ryck. Jag har ju tränat hela våren på iksu, bodypump 2 ggr i veckan, och några ströpass. Detta mest för att jag vet att jag behöver röra på mig mer och försöka stärka den sargade kropp jag har (så dramatiskt det låter) men de senaste veckorna har jag spätt på lite. Förra veckan klämde jag in FEM träningspass, pump, spinning och löpning.. Hur jag fick motivation till det skulle jag vilja veta, för det vore ju inte dumt om det fortsatte så. :P Men jag har ju faktiskt avverkat ett av veckans pass redan och har 4 i planering, så vem vet.. det kanske blir en repris! :)

Annars är det inte mycket nytt. Vill åka hem till Dorro en sväng, men det är ett evigt pusslande. Kanske blir en blixtvisit i helgen.. återstår att se. Blir smått stressad över att försöka planera semestern. Förstår inte riktigt det, ska man inte bara vila och ta det lugnt? Nej, det är nästan ett måste att åka bort. Man ska hinna dit, hinna hit, träffa den, träffa dom, osv osv osv. Jag blir galen! Så jag bantar ner hela sommaren till en resa, med en kort avstickare.. och resten får bli vad det blir. Men jag måste spika några datum iaf.

Nej, nu ska jag koka chokladsås och invänta JP och Helena. Det blir glass i afton..!


Adjö!

/a

Kommentarer
Postat av: Äm

Hahaha du skulle kunna skriva en bok Tjorven!! :P

2009-06-09 @ 20:26:41
Postat av: Anonym

Menar du en handbok? :)

2009-06-09 @ 22:53:52
Postat av: Äm

Ne tänkte mig mer en bok om ditt liv :) Men varför inte en handbok med? Tänk va pengar du skulle tjäna!!

2009-06-10 @ 10:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0