Vi har blivit med pippi!

Det här var en konstig kväll. Får veta på jobbet att Tobbe jobbar sitt sista pass idag. Vi bestämmer att vi ska ut å ta en öl och det är okej med tanke på att jag fått bra dricks nu i några dar och varit rätt snål med allt som håller mig levande, som till exempel mat
Vi går på Vivaldi, har trevligt, sen går jag, Tobbe och William hem till Tobbe på narsh, alltså efterfest. Det blir hetsiga diskussioner om chefen och Tobbes ex. William går hem och jag halvsomnar på Tobbes gigantiska uppblåsbara säng. Vaknar av att han säger att han ska till ex-tjejen. Jag går hem till mitt kollektiv å hör att folk är vakna. Ole säger att Howie, kinesen, hittat en måsunge. Å jag säger bara, vatt?! Går upp tilll honom och blir totalförälskad i denna söta lilla försvarslösa lilla pippiunge. Bestämmer genast att jag och Howie ska ha gemensam vårdnad. Blir bajsad på, tvättar händerna flera gånger om. Så imorrn blir det mamma-pappa-pippi-tid. Sen får vi helt enkelt dela upp det. Detta är absolut inget jag uppmuntrar, det här med att ta hand om vilda djur, men nu är pippiungen hos oss.

Uppdatering imorrn.




Jag och Pippi.

Godnatt/SOfie



Kommentarer
Postat av: t

å nu får du inte skämma bort den så den blir en bortskämd pippi som får bajsa vart den vill och sitta å äta framför tv:n :)

2009-06-14 @ 08:59:57
Postat av: Äm

Men sååååå söt! Vad heter den lilla söta?

2009-06-14 @ 11:43:26
Postat av: Fi

Det enda hon ska skämmas bort med är käärlek ;)

Jag kallar henne Pippi, det tycker jag passar bra ;)

2009-06-14 @ 13:37:00
Postat av: Äm

Okej krama lilla pippi till från! Jag är barnsligt kär i djur. Ibland funderar jag på att plocka en And från parken där jag bor..men så får jag dåligt samvete och gör det inte...!

2009-06-14 @ 16:41:00
URL: http://tillvidare.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja nä det skulle nog räknas som kidnappning ju. Ja det var riktigt mysigt när hon somnade i händerna på mig :) Som att vi vet att det är en hon då?! haha, men jajja det blev så.

2009-06-14 @ 17:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0