Ansvaret!

Känner att det är på tiden jag återigen axlar uppdraget som morgonbloggare, eller som man kanske lite hippare kan kalla det: morningblogger.
Det tråkiga är att jag inte har något speciellt att säga. Kanske kan vara intressant för er att veta att jag såg två påkörda ormar igår? Detta på min lilla promenad mellan Kornsjö och Bjästa igår med Lovisa cyklandes brevid. Hon cyklar verkligen sakta, så en promenad som vanligtvis tar 50 min tog säkert 1,5 timme. Tillbaka till ormarna! Dom låg där på vägen, utsmetade, blodiga, ormiga.

Insåg igår när jag som ofta annars satt och tittade på mitt schema att juli månad innebär så gott som bara jobb. Jobb. Jobb.  Jobbar 20 nätter! Man får max göra 16...sen övertid, MUMS i kassan! Kanske ska jag på mina lediga dagar klämma in en tur till Sunken och Gatufesten. Vi får se. Är ju inte helg än inte.

Idag när jag vaknat så ska jag hjälpa pappsen med att betala en saftig hög med räkningar (inte rent pengamässigt). Jag kommer alltså agera nån slags ekonomiassistent, å nå sånt gör man inte gratis! Jag nästlar mig sakta men säkert in i företaget. Om några år är jag nog en av världens mest eftertrakade inom sågverksindustrin, det ska bli roligt!

Nu är John Blund här.
Over and out/
Fi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0