Idag..

..är det söndag och imorgon är det dags för en ny arbetsvecka!

Helgen började med att jag trodde att jag var övergiven och helt ensam i hela Dorotea, men det var jag inte. Sara åkte aldrig till Sunken så lördagen spenderades med Sara, Anna och Moa. Vi packade färska jordgubbar, kex och vatten och sen drog vi ut till "beachen" och tog oss sommarens första dopp! Kallt men efterlängtat ;) Efter några timmar i solen packade vi ihop och räsade hemåt. Inhandlade lite kött och marinad och drog sen vidare ut till berget för att grilla. Sedan blev det soffhäng till en film och mera jordgubbar med glass som dessert. En riktigt sommardag!


Idag vaknade jag alldeles dyngsur! Tittade på termometern som visade att vi hade närmare 30 grader inne! Fort upp med fönster och dörrar för att få igång cirkulationen! Hoppade i bikinin, plockade mig lite färska jordgubbar och sedan la jag mig ute för att få mig lite energi! Efter en stunds solande så hör jag ett intensivt pipande och vänder mig om och mitt framför näsan på mig sitter en pytteliten trastbebis! Så himla söt! På med mammas trädgårdshandskar och sedan var det bara att traska iväg till skogen med den. Hoppas verkligen att den hittar hem till sin fågelmamma igen så att inte Samantha hittar den och det blir kattmat :(



Nee nu ska jag lägga mig och vila en stund innan det är dags att dammsuga hela huset innan familjen komma hem igen!!


Kärlek till mina vänner!


/Äm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0