I huvudet på Sofie.

Inget. Blankt. Niente. Tomt. Nada. Inte ett jota.
Möjligtvis ett begynnande migränanfall.

Huvudvärken beror nog mest på att jag tackade nej till min 11 dagars ledighet (läs min enda ledighet) i sommar alldeles nyss. Helt utan att ens tänka efter sa jag bara ja till jobb. Vet inte om det beror på tröttheten eller girighet. Lagomt fräckt av fröken samordnare att ringa så här på morgonen efter man vakat, man kan ju för fan inte ens tänka. Men samtidigt kanske det var ett medvetet smart val. Jobba mer innebär mer pengar. Ledig mindre betyder också att risken minskar att slösa pengar. Så om det här med att sommar ska innehålla massa solbad, stuga och hänga med polare, det är bara nå hittepå. Nå sånt kommer det inte bli.


Jag tror jag kommer vara mindre butter när lönespecen kommer. För inom kommun tjänar man ju sjuka pengar, och vilka förmåner sen.....

Hursomhelst får jag väl va tacksam att den här migränen vill hålla mig sällskap. Kanske är det enda sociala umgänge jag kommer ha framöver (förutom familjen Kornsjö och morsfarsan, love ya)

Nee..nån som är sugen på eldshow i hamnen på fredag?

/Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0