Skallebank..

..av för mycket sol och för lite vatten (hur nu ca 3 liter vatten kan vara för lite?!)! Det är lite komiskt faktiskt, i Thailand drack vi väl mycket vatten men inte överdrivet mer än vad vi dricker här hemma i Sverige och där hade jag inte ont i skallen en endaste gång men så kommer jag hem till Sverige och vad får jag? Jo ont huvudet. Jag tål nog inte Sverige och enda medicinen är nog att förflytta sig till Thailand ena halvan av året...vad tror ni om den teorin?!

Annars så har jag och Annso bara glidit runt mest hela dagen och njutit av solen. Annso är en sådan där duktig människa som lämnar blod så det stod på hennes schema idag. Jag följde med hon till lassa men valde att vänta ute i solen eftersom att jag är en dålig människa som inte lämnar blod. Så jag slog mig ner på en bänk och tittade på allting runt omkring mig och fick bla syn på en skylt där det stod bårhus. Då började jag tänka på livet innanför väggarna på detta stora sjukhus. Under ett och samma tak kommer nya liv till världen medans andra släcks. Somliga alltför tidigt, Mattis, jag tänker på Mattis. På någon av sjukhusets alla salar låg han och kämpade in i det sista. Han var en riktig kämpe och någonstans är han fortfarande en kämpe!

Fånga dagen mina vänner!


/Äm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0