På gatan där jag bor..

..händer det saker nästan varje dag.

- Förra veckan sågade dom ner alla björkar så nu är den kal och tom!

- Nästan varje dag så stormar polisen förbi med blåljus i en hastighet på 200 knyck. I måndags var det polisrazzia i grannhuset där dom lyckades fynda knark!

- Jag har cirkus 10 änder utanför huset som är helt galna, råkar man stanna upp och titta på dom i 1 sekund så kommer dom i en rasande fart i hopp att få sig en brödbit...läskigt!

- Imorse vaknade jag av att hela huset skakade och jag trodde nästan att allt mitt porslin skulle skallra sönder. En jordbävning?! Nä´ää. Bara en jätteläskig asfalts-ätande-monstermaskin som rensar hela vägen på asfalt!! Så nu är vi tillbaka på jordvägar med stora stenar lite här och var.

- Och alldeles precis så blixtrade ambulansen förbi..

Jaja, fick nyss ett efterlängtat telefonsamtal. På fredag får jag skriva papper och på måndag börjar jag en 3 veckors utbildning för att sedan börja jobba. Som jag längtar! Min hjärna håller på att lägga av och dagarna är oändligt långa med nada to do!

Nu ska jag blunda en stund så att jag orkar med resten av dagen (vaknade klockan fyra imorse och hade svårt att somna om och när jag väl somnade om så tog det inte lång stund innnan jag blev väckt av monstermaskinen).



Bla bla bla.



/äM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0