Mycket konstigt nu.

Nu händer det alldels för mycket konstigt omkring mig. Har glömt att berätta att när jag var och grillade hos nå bekanta åt tante och onkel så mötte jag en kvinna som berättade att hon kände ett svenskt par som var precis inflyttade till Trondheim. När hon hade pratat med dom kom hon och tänka på mig som också är utlänning, och det här paret vill jättegärna träffa mig. "Kan va kul att träffa fler svenskar när man är utomlands, tänkte du ville ha kontakt med några" Så hon ger mig numret till BÅDA (å jag kan knappt uttala ordet nej) så jag kan ringa dom och bestämma träff. Mhm, vad ska jag säga hade hon tänkt. Hej, jag är också svensk (typ som att vi befinner oss tusentals mil från hemlandet) vi har massor gemensamt!?

Det var konstig händelse ett. Här kommer nästa.

Har sett att jag är kompis med en tjej på facebook som jag inte har nån aning om vem det är. Till slut skrev jag och frågade hur vi kände varandra. Fick till svar att hon egentligen hette *ett killnamn*. Men att hon var transexuell och hade nu bestämt sig att berätta för omvärlden. Det var egentligen inte något svar på hur det kom sig att vi va vänner på facebook. Vet fortfarande inte vem människan är. Hursomhelst blir jag ju lite nyfiken och frågor lite olika saker om detta med att hon var transexuell. Får svar tillbaka att det finns så mycket att berätta att det är bättre att jag ringer. VATT?! Jag vet ju inte ens vem det är, vad svarar jag på det?! Inte kan jag ringa heller, det känns alldeles för konstigt.
Konstig händelse nr två alltså.

Här kommer den tredje. Berättade om killen som tokraggade på  mig på personalfesten. Jo han svänger förbi på jobbet idag. Antydde att woups jag var nog lite jobbig och full i söndags. Jo säger jag och skrattar, det var du faktiskt, men det sa jag ju också till dig då. Jaha, han pratar vidare och frågar sen om vi ska hitta på nåt nån gång..bla bla...dejt nånting....
Som tidigare sagt har jag stora svårigheter att säga nej. Allrahelst öga mot öga. Så jag hör mig själv kvittra glatt "Jamen ja, varför inte, vore kul" VATT?!
Gudars. Jag blir så trött på mig. Vad är det med mig? Tror säkert det blir trevligt absolut. Men.

/Fi

Kommentarer
Postat av: t

härmed blir du inbjuden till en lektion där man lär sig säga nej, den kommer gå av stapeln fredag den 13 :) haha!

2009-06-10 @ 17:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0