Är det..

..redan kväll?!

Började dagen med en rejäl sovmorgon (klockan åtta slog jag upp mina blå)!! Efter det låg jag kvar i sängen och tittade på sista timmen av Vakna.


Kastade i mig lite mat och hoppade i kläderna för att traska ner till stan och glutta lite i affärerna och vad händer precis innan jag ska gå?! Jo jag lyckas krascha min sminkspegel, pang! Jaha, då har man lyckas få 7 års olycka på nacken..som om jag inte har nog med olycka?!

Knallar iaf ut i det fina vädret och det är alldeles lovely! Inga stormiga vindar och folk som skuttar runt i tischor med glassen i högsta hugg!

Efter att sett mig mätt på alla kläder (okej jag syndade och köpte mig 3 billiga HM-tischor då jag är i nöd av allt vad överdelar heter) traskade jag hemåt igen. Käkade lite lunch och intog soffläge. Mycket dumt då jag vet hur det brukar sluta. Sakta men säkert började ögonen att åka igen och vips så vara jag på Färjan som Håkan jobbar på. Den gick iland och jag hoppade av på en vit härlig sandstrand med klarblått vatten...jag var i Thailand!! Gick runt och kikade lite och kom fram till en stad som visade sig vara Sthlm, hur gick det här till?! Jaja nu var jag ju nere i huvudstaden och kanske skulle jag ta och hoppa på tunnelbanan till systeryster. Men någonting hände efter vägen och som ett trolleri var jag i Dorro och hälsade på en människa som jag absolut inte har någonting att göra med. Fick lunch och kika runt i huset...och sakta men säkert började jag lämna min resande dröm och komma tillbaka till verkligheten! Tittade på klockan och fick mig en chock då hon var 17.30!! Haha :)

Nu då? Tanken var ju att vid den här tiden skulle jag sitta i soffan och vara mäkta stolt över mig själv efter att ha städat lägenheten så att den var skinande blank (får ju besök till helgen). Och nu känns det ju inte allt för lockande..men, men det är väl bara att gilla läget och göra ett ryck?!?



Oj vilket långt inlägg och då har jag inte ens tagit med om vad jag har sysslat med den senaste tiden då mitt bloggande har legat på is. Men en snabb sumering av det kan jag dra. Har iaf gått en 3 veckors utbildning där jag fattade 1/3 del av innehållet. Huvudet var som en överkokt grönsak om kvällarna och för det mesta tänkta jag: hur f*n ska jag klara det här?! I fredags slutade iaf utbildningen och jag klarade alla prov vilket var en stor lättnad! Vi är 20 personer som gått denna utbildning så på kvällen hade vi en rejäl hemmafest för att fira att utbildningen var avklarad och att på måndag skulle allvaret börja!! Vi sjöng och vi dansade, kan inget annat säga än att jag är glad att jag träffat dessa människor! Grymt härligt gäng! Måndagen kom iaf och klockan 8.15 satt jag sjukt nervös och redo för att ta mitt första samtal :) Jag överlevde dagen och kan ju säga att den slutade bättre än vad den började!! Jobbade även gårdagen och jag hade turen vid min sida (som försvann idag :S) och fick bara bra samtal som jag kunde lösa..!

Lördagen spenderade jag tillsammans med Turner, Sara och Mia i solen på stan (dock stormade det iskalla vindar). Till middag lagade jag och Turner kyckling med cashewnötter, vilket var mumsfillibaba! Och sen var tanken att vi skulle spela brännboll på marihemsängarna..det gick ju sisådär. Men det var iaf trevligt att träffa Erika, Elin och Jonas! Cyklade till godishuset innan vi slutligen vandrade 7 trappor upp till Anna där vi proppade i oss godis, dipp och grönsaker och delade ut väldigt låga poäng till typ alla bidragen (förutom till Norge) i Eurovision song contest!

Ne nu orkar jag inte skriva en rad till, det är ju ändå ingen som orkar läsa..haha! ;)


Puss!

/Äm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0