ett inlägg till av Fi

Känner mig så eländig efter att jag varit så gnällFiig här. Nog för att det faktiskt är synd om mig men nog om den saken.

Ville bara påpeka vilket skönt ställe jag bor på. Det är en enda stor hang-out dagarna i ända när man inte är på jobb eller skola som för dom flesta här. Vi är en tapper skara som sitter i köket och dricker kaffe och surrar när vi är hemma. Det är rikitgt trevligt. Man ser folk gå på morronen när man sitter och äter frukost,
 vi sitter där och surrar,
dom kommer hem vid lunch,
vi sitter kvar och surrar, d
om byter om och sticker på träning,
vi däremot kokar mer kaffe och surrar vidare,
dom kommer hem från träning och vi sitter kvar.
Middag...kvällsfika....vi rör inte arslet. Så kan en heldag här i kollektivet se ut. Ibland tar vi oss ut på taket om det är soligt. Kanske tar en sväng på Bumpen (Det är vad man i vardagsspråk kallar bunnpris hoho), å sen tillbaka till köksbordet och forstätter likadant. Så jäla gött!

Men nu har jag bestämt mig att när jag fått första lönen (om jag hinner få skattekortet så jag slipper 50% skatt) ska jag köpa mig ett träningskort på sats. Hur otäckt jag än tycker det är med gym ska jag ta mig i kragen. För inte kommer jag ta mig en löprunda ut i skogen även fast det är det jag kanske helst vill.

Jajja, tror nog att det här var sista inlägget för ikväll.

Kram/Sofie

Kommentarer
Postat av: Äm

Det är ju det som är charmen med kollektiv!! Fasen va mosjigt :)

2009-05-28 @ 22:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0