Glömde ju..

..skriva om det sjukaste som hände igår mitt i värsta ruschen. LINSEN HOPPAR UR ÖGAT! Mitt i en bång bestämmer sig min lins att den inte vill vara med längre och den sticker. Fångar upp den med mina sjukt äckliga och smutsiga fingrar (öl och pengakladdiga) och springer ner för att försöka stoppa in den igen. Går inte, det känns som nån hällt ren sprit i ögat, tårarna sprutar och jag har inte längre någon ögonvita, bara en ögonröda. Det är bara att bita i det sura äpplet och springa runt blind på ena ögat. Det är inte jätelätt kan jag lova, springer in i allt på min blinda sida. Jag blir yr och illamående men det var som inte läge att sticka hem och byta till glasögon. Inte nog med det så bestämmer linsen på mitt högeröga att vika sig dubbel! Så nu är jag blind på båda ögona. Kämpar på i 2,5 h timme men sen funkar det inte längre. Får lov att springa hem och hämta glasögon (springa blind på kullersten är ingen hit), jag snubblar mer än en gång om vi säger så men hem kom jag. Springer tillbaka till jobbet med glasögon på näsan och synen som den ska. Sjukt.

Nu ska jag och Inger-Beate iväg och käka sushi. Premiär för mig! Jag är nervös och skithungrig!

/Sofie

Kommentarer
Postat av: t

och vad har vi lärt oss av detta? Alltid ha med extra linser eller glasögonen! :) haha!

tyckte du om Sushi?

2009-05-24 @ 21:17:28
Postat av: Fi

sushin va sviiiiingod! Sen drack vi en öl och den va supergod!

2009-05-25 @ 02:30:59
Postat av: Äm

Men vännen då det kallar jag otur!!

2009-05-25 @ 11:50:21
Postat av: t

yes, då kan man äta sushi med du med! :) haha!

2009-05-25 @ 17:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0