Min norska dag idag.

Tänkte berätta om min dag här i Norges land. Försökte hitta till skatteetaten, där jag alltså skulle skaffa ett D-nummer så jag får skattekort och kan skaffa norskt bankonto. Kollar upp på nätet vars det ligger, för jag minns absolut inte vars det var sen jag och Tobbe var där. Vägbeskrivningen var simpel så jag hoppar på hojen och cyklar dit, väl på rätt adress ligger ingen skatteetat. Hm, skumt. Frågar en herre efter vägen och han förklarar vars jag ska, åt ett helt annat håll. Skumt. Jag påbörjar mitt cyklande och letande igen och då plötsligt känner jag igen mig! Å cyklar i motsatt riktning vad herren hade sagt åt mig och hittar till slut fram! Jag är lite som en gps egentligen, ett geni när det kommer till lokalsinnet.......

Skulle fråga efter en dam vid namn Björg som jag träffade sist men hon var såklart på lunch. Får hoppas hoppas att den andra damen gav mina papper till Björg så allt blir rätt! Jag litar inte riktigt på folk.

Sen fick jag fara på jobb kl 13 och där var det full rulle vill jag lova! Strålande väder = kaos på jobbet. Tycker det är lite jobbigt att komma in sådär mitt på dan, mitt i ruschen. Då fattar man ju ingenting. Men jag tycker ändå jag klarade upp det ganska bra, men sjukt mkt spring och folk. Måste ändå säga det är roligare att hyra ut skidor, då har man en gäst i taget åtminstone.

Slutar jobb och går in på Rema 1000 som har nyöppnat precis där jag bor. Köper middag, vilket jag inte har behövt göra sen jag kom egentligen då mamma har lagat mat som räcker hela sommaren. Men just idag var jag sugen på tortellini, smörstekta champinjoner med tomat och lök som sen geggas ihop med keso. MUMS!

Träffade den andra utlänningen som bor här i kollektivet, Howie tror jag att han presenterade sig som. Han är från Kina. Men jag är lite mer exotisk säger dom.

Sen har jag vart hos Tobbe och dippat grönsaker och sett film. En mycket trevlig kväll alltså.

Sen kommer jag hem och då händer nåt mystiskt! Jag står på toaletten och borstar tänderna i godan ro, med dörren öppen. Då kommer två tjejer till in som jag knappt träffat och börjar borsta tillsammans med mig. Jag blev så förvånad, känns inte som vi klivit över den gränsen att vi är på toaletten samtidigt. Vi måste åtminstone har kanske typ varit fulla tillsammans innan nå sånt händer, eller delat hemligheter...eller åtminstone vill jag veta vad dom heter som står och borstar tänderna med mig! Jajja inget ont emot dom, nu har vi iallafall nått dit så nu är ingenting konstigt mer. Visst?

Dags å sussa, solvakt imorrn igen. Men får förhoppningsvis sluta i tid så jag kan gå på gospelkonsert med kusinerna! Tycker det ska bli skitskoj! :)

Kram å puss/Fisen

Kommentarer
Postat av: t

näe den där gränsen är svår att korsa, borsta tänderna tillsammans. Dom hade inte namnbrickor på sig eller namn på tandborstarna? Tänkte då fick du reda på vad dom hette iaf....kanske va deras plan!? :)

2009-05-16 @ 10:22:07
Postat av: Fi

Konstigt sätt å presentera sig på i så fall ;) haha

2009-05-16 @ 11:01:23
Postat av: Storstrumpa

Men lokalsnnet kommer nog från släkt-gen, din bror är rätt lagd åt det hållet... Å själv simmar jag runt som en förvirrad guldfisk i lokalsinnetsträsket.... Hm ...

2009-05-16 @ 17:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0