Min helg i Trondheim!

Torsdagen kommer jag fram till Trondheim, där sofie står å viftar med en norsk flagg på tågstation. Vi går å äter på hennes jobb och sen går vi på BrukBar och tar en öl eller två. Sen orkar inte jag med längre, man blir juh som trött av att resa....så ja sitter å gäspar och vi drar hem och surrar och sover.
Vaknar upp på fredagen och solen skiner och det är riktigt fint ute. Trondheim är sjukt fint!
Dagen är hel bra och kvällen närmar sig med stora steg....Tacos och vin och surr bjuds det på. Vi går ut fulla och glada på BrukBar och dansar och har det grymt skoj. Vägen hem snackar sofie med en kille så ja sätter mig på en trapp och väntar så dom få snacka ifred. :) Helt plötsligt dyker det en kille upp med KILT och snackar och undrar om ja ska med på Nash eller vad det nu stavas (efterfest). Full och glad som jag är gör ja det mer än gärna, glömmer säga till Sofie så vi tappar varann....haha tok!
Hamnar iaf på Universitet fest där en öl kostar 15kr och massa surr och sånt. Sen känner jag vid fyra tiden att det här går inte längre, ja måste hem.....ringer Sofie och hon är hemma....gött! Tar en taxi och finner vägen hem och där ja ska sova......Men det är låst och Sofie har somnat och svarar ej.....Efter många om och men börjar jag gå ner mot stan och finner en taxi och får åka med gratis och så......ner på stan är ja vid sju tiden då jag checkar in på SCANDIC! :) för ja måste juh sova....haha! somnar glatt i den sköna sängen och vaknar upp vid tolv tiden....

LÖRDAG: Möter sofie nere på stan och vi ska gå å äta......far på en sjukt mysig liten elviskrog och tar oss en macka...haha! Vad händer....jo servitrisen spiller ut min Pepsi över mig men jag bara skrattar och det är juh ingen fara.....det torkar! Men har det då inte hänt nog med saker den här helgen tycker ni?

JO....men då igår så sitter vi hemma och delar lite vin....snackar och har det skoj. Hamnar på BrukBar dansar och surrar och har det grymt.....Sen är det efterfest hos Magnus som sofie ska flytta in hos. Sjukt mysigt kommer hon bo....!
Jag tjatar till mig så han gör upp en eld i kaminen. Alla tycker det är sjukt mysigt. Rickard lägger in mer ved men det börjar inte brinna, så ja här in lite papper....och vad händer....JO BRANDLARMET börjar tjuta och ja säger förlåt till Magnus som måste springa runt till alla grannar och säga att det inte är på riktigt....Tack Tina, ja är aldrig mer välkommen där.
Kvällen eller morgonen slutar med att sofie drar hem och jag stannar kvar ett tag till, ska juh ändå bo på scandic...haha näe för när ja väl ska gå så vet ja inte vart det ligger riktigt och orkar inte, så ja somnar hos Magnus då.
Vaknar upp vid elva och inser att ja måste checka ut från scandic innan tolv....letar febrilt efter väskan som vi hade med oss men inser att den inte är kvar, sofie har den nog......HAHAHAH eller inte! Vi har alltså lyckats supa bort väskan med tandborstar och glasögon och smink...

Lyckas iaf checka ut och gå hem till Sofie....påvägen möter ja en cyklist och vad händer, jo hon ramlar eftersom det är väldigt halt ute.....tänker starkt att ja inte ska göra nått mer idag, för jag orkar verkligen inte med något mer denna helg....så här är ja, ligger hemma på sofies soffa och ser film och bloggar om min helg....för nått mer ska väl inte kunna hända nu? Eller?!

Plus att allt Sofie berättat om som händer i Norge har inte stämt under HELA helgen.....Hon ljuger eller så är det så att Norge inte vill att ja ska få veta sånt....haha!

Avslutar med att säga att ja har haft det sjukt skoj, men är sjukt trött och det ska bli skönt att komma hem där det inte händer så mycket.....Det räcker för ett tag det här känner ja......haha!

Hade
/t

Kommentarer
Postat av: annso

jag kommer nog aldrig att våga sätta min fot i trondheim!

2009-11-08 @ 23:04:36
URL: http://tillvidare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0