Tänkvärt....

Jag har tänkt på en sak. Tycker det är bra konstigt att man kan bo i samma stad/by men ändå träffas man sjukt sällan, å då menar ja mindre än en gång i månaden. Egentligen så har man mer gemensamt med dom man kanske träffar en eller två gånger per år om ens det. Skulle ja träffa Anne eller Hullda eller Zandra nu som ja inte träffat på ett halvår så skulle vi ha sjukt skoj å prata på som vi gjorde när vi bodde tillsammans. Å skulle ja träffa Malin, eller Sissela som ja inte träffat på över 3 år så skulle vi nog med kunna prata på som vi gjorde när vi umgicks i Kläppen. Eller Linda som ja träffade i thailand.....man skulle prata som om man aldrig hade vart ifrån varann. Sånna vänner älskar jag! :) haha

Men sen har man dom man bor närmare och träffar knappt eller pratar knappt med....tycker det är synd sånt där, men det är väl så livet är att dom som står en nämarst dom pratar man med å alla de andra som inte vill prata med en eller som inte hör av sig (bara en själv som gör det). Dom är inte tänkt att vara dina bra polare. Något sånt måste det juh vara....

Äsch nu svamlar ja på som vanligt och är snart hemma....om en halvtimme eller så, ska bli spännande att se vad som står i högskoleprovet resultatet.....får ja över 1.5 lovar jag att ja ska börja plugga med detsamma. Haha! Troligen får ja bara 0.2 eller 0.6.....om äns det....:) haha!

Go kväll!
/t

Kommentarer
Postat av: annso

Men så är det faktiskt. Med vissa människor så klickar man ju direkt och med vissa tar det lite längre tid eller så klickar det inte alls. Sen beror det ju på vad man upplevt med varandra också.



Det blir ju lite pauser mellan varandra ibland, men bara man känner sig trygg i vänskapen så borde ju inte det vara ett hinder. Det kan vara geografi som spelar in, mycket jobb, förhållanden, eller allmänt välmående.



Oavsett hur ofta vi pratar eller hur ofta vi ses så hoppas jag ju att ni vet att jag alltid finns här och jag hoppas att det är okej att jag känner likadant för er.



Ni är ju mina bästa vänner och dom som känner mig allra bäst, ni har ju känt mig hela livet och så mycket som jag delat med er kommer ju ingen annan att göra (bortsett från en tilltänkt partner!! :P ). Med er känner jag mig trygg, och behöver aldrig vara rädd för att bli dömd efter mitt utseende, mitt jobb, min kunskap, mitt humör. Så är det bara! Jag kan ju fortsätta mer, men jag gissar att ni förstår min poäng. :)



Sen om du syftar på mig och min frånvaro låter jag vara osagt :)



Kram hela dan.

2009-11-25 @ 22:15:23
URL: http://tillvidare.blogg.se/
Postat av: t

Jag vet att du alltid finns där och vi behöver inte prata så ofta men när vi väl gör det så är det som vanligt. Absolut inte dig ja syftar på....va mest allmänt. :) haha!

2009-11-26 @ 09:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0