karma.

Dagen började som sådan att jag steg upp i ottan för att gå till optikern. Han föreslog nya linser som är dubbelt så dyra som dom jag har. Då satt jag ner foten och sa nej vet du mig vad, då ser jag hellre lite halvtaskigt.
Gick hem och ladda inför innebandyträning, veckans höjdpunkt!
Innan innebandyn springer jag in på Brukbar för att ta en kaffe. Mycket trevligt. Så säger Trine till mig att dom har hittat lägenhet dom ska köpa så jag får ta över deras! JAAAA! Jag blir inte hemlös! WOHO! Tänker stilla för mig själv att jag ska gå och köpa en lott.

Till innebandyn. Vi var grymma som vanligt fastän vi var en mindre på plan. När vi är färdiga brukar jag, Ola och Tomas sitta kvar och prata lite och så även idag. Så hittar jag inte mobilen. Eller snusen! Men va fasen...jag var ju och köpte snus påväg till träningen och mobilen pratade jag i när jag stod och bytte om. Konstigt...letar engång till å en gång till. Till och med ser jag efter om dom trasslat in sig i ombytet jag hade med mig, såsom trosorna och bhn. Nej ingenting. Kollar i plånboken.......
Alla pengar borta, körkort, svenskt och norskt bankkort å vettefan vad mer dom har tagit (dom hade lämnat satskortet och p-pillerreceptet iaf) Kontentan är jag icket blir gravid och jävligt vältränad. Topp det! Tack jävla tjyvfolk!
Så grinar jag lite, Tomas hjälper mig att ringa och spärra kortet, grinar lite till. Så säger Ola: "har du nycklarna då?"
Neeeeej! Då har alltså dom jävlarna tagit min husnycklar också! Det suspekta med det är att jag hade plånboken i väskan (som dom gudskelov inte tog, mammas supergamla älgskinnsväska), mobilen låg i en påse och nycklarna i jackfickan. Så dom har alltså inte rafsat med sig det dom hitta utan faktiskt tagit nycklarna som låg ensam i jackfickan. I och med att dom har bankkort och mobil finner dom snabbt ut vars jag bor. Läskigt som fan!

Så efter att varit hysterisk och grinat runt och sagt till jobbet att jag inte kan komma för att jag måste hem och vakta hus så ligger jag här ensam på soffan LIVRÄDD att nån ska försöka ta sig in!
Kommer gå dåligt (hoppas jag) för jag har köpt ett extra lås och satt på insidan dörrn. Men hjärtat sitter i halsgropen och jag blir alldeles lam så fort jag hör nån i trapphuset. Är lite utav en fegis jag förstår det men det är fan så äckligt :(
Vill att nån ska komma hit nu! Vill inte sitta ensam...men folk har skola, å ska dricka öl och ska se film och har bandöving..bla bla bla bla.
Så jag ligger här livrädd.
/fi

Kommentarer
Postat av: Äm

Fy fan för tjyyyvarna!!

2011-09-26 @ 20:48:16
Postat av: fi

behöver jag tillägga att jag inte gick å köpte nån lott...

2011-09-26 @ 21:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0