Snart semester.

I veckan har jag hunnit fylla år! Hela 24 år, så nu är jag i samma liga som Sofie och Tina. :)

Jag hade en bra födelsedag! Jobbade hela dagen och utan ett ont anande, visste typ hela bygget om att jag fyllde år - och jag hade då inte talat om det. Men rykten sprider sig fort.. så inte var väl det så konstigt!

När klockan sen slog 19 var det dags att cykla hem, skulle baka en liten tårta och sen skulle min kollega JP komma förbi! Hon kom typ en halvtimme senare och bankade på mitt fönster. Två minuter senare så börjar det banka igen! Och där stod SEX pers till! Fyra glada rörmokare från Älvsbyn och två tokiga flickor! Vilken jävla tur jag hade kvar dom där muffinsen i frysen! Tårtan blev uppäten och muffinsen likaså! Men det var inte allt!

Jag blev ju så generad bara då dom kom genom dörren och sen fiskar dom tre flickorna från jobbet upp en massa presenter!! Dom hade under hela onsdagen gått runt och samlat ihop lite slantar för att köpa mig en present... och det var inte typ 5-6 st.. utan TRETTIOTVÅ av mina kollegor. Hur sjukt är inte det? Hur generad tror ni inte att jag var då?
Jag fick ett presentkort på MakeUp Store för 700 kr och lite småprylar. Här kan vi prata om att jag hade hemsk ångest då jag cyklade till jobbet dagen efter..




Den senaste timmen har jag nu bakat 56 st morotsmuffins (för andra gången den här månaden) som ska få lite glasyr imorron bitti och sedan ätas upp av mina kollegor. Hade tänkt baka lite tårta eller något men efterfrågan på morotsmuffinsen var för stor för att jag skulle låta bli! Haha :P



På onsdag går jag på en efterlängtad semester och det är den FÖRSTA betalda semestern i hela mitt liv. Fantastiskt! Tyvärr så har jag ju åkt på en förkylning så jag hoppas att den går över pronto! Åker till Sälen på onsdagmorgon och därefter blir det Höljes över helgen. Får väl hoppas att jag kommer därifrån med en hel fot den här gången. Att hoppa på kryckor en hel sommar är ju ingen höjdare. Sen bär det av till Dorro och efter det back till Umeå för att sedan vända om och åka till Åsele.. och två veckor efter det är det dags att flyga till Sthlm. Så. Nu vet ni mina planer... fast jag kan ju lova er att det blir bröd och vatten i 3 månader efter den här sommaren sen.. buhu!

Gjorde sönder min telefon igår också.. typiskt! Den fungerar ju som den ska, men det återstår ju att se hur länge till. Det är själva skalet som är trasigt och det saknas en liten del. Kul kul!

Nåja, tv och soffa för resten av kvällen nu!

/a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0