Chasing time..

Hjälp, jag är nog historiens sämsta bloggare! Inte riktigt kanske, men jag har visst inte bloggat på år och dar, närmare bestämt en dryg månad.

Senaste månaden har varit likt en berg-och-dal-bana, precis som vanligt. Jag har jobbat arslet av mig, jag har varit ledig en dag i veckan under ca 5 veckors tid, för att kunna ta en ledig långhelg. Det resulterar i ganska långa arbetspass, typ 8-9 dagar i sträck. Jag har varit irriterad och förbannad, och varför då undrar ni, svaret är enkelt.. Alla har inte samma förnuft som vi andra har. Egoister.

För 2 veckor sen så satte jag och Märy oss i bilen och drog till Sälen också, välbehövlig "semester", men tiden blir alltid knapp och det blir mer stress än vila. Vi hann ju med att träffa allihopa, Sofie, Tina, familjen, Jenny, Anton o Alwa, familjens familjer, gamla godingar osv. Men det var skönt att återse mitt kära Sälen. Inget nytt att hämta därifrån, men saknaden gör sig ju alltid påmind. Och gamla känslor börjar svalla, precis som hos en gammal klimakterietant. Tänk om.. tänk om. Nåväl!

Märkligt! Jag hade en hel ordbok i hjärnan med tankar, formuleringar och annat jag skulle vilja förmedla, men det är som bortblåst. Alltihop! Så jag skiter i det hela och delar med mig av livet en annan dag. Nu ska jag åka och få en fuskbränna (som förmodligen inte ens kommer att synas mer än att ge mig rynkor om 10 år), och sen är det dags för ännu ett träningspass! När ska det börja synas och kännas?.. det kan man fråga sig. Svaret är kanske enkelt, den dagen jag lyckas låta bli att lyxa med livet - eftersom jag är värd det.. (tsk!)



Full-i-bus på gamla brottsplatser..

/a

Kommentarer
Postat av: Äm

Soffan är en äkta säsongare som har mössan på inomhus! Det saknar jag...!

2009-03-20 @ 07:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0